Три хвилі моніторингу медіаосвіти у середніх школах України

Навесні-влітку 2017 року ERA на запит Internews Ukraine провела третю хвилю дослідження стану впровадження медіаосвіти в середніх школах України, які самостійно або в рамках експерименту Інституту соціальної та політинчої псиохології АПН України викладають курс медіаосвіти/медіакультури.

Пропонуємо витяг із останнього звіту:

Фактори, що можуть прискорити впровадження МО

  • Вчителі та координатори з ОІППО у 2016 році визначили наказ Міністерства освіти та науки як головний чинник подальшого і  широкого впровадження МО в українських школах. За це висловились 17 координаторів та 83 вчителя з 90 опитаних. Але МОН не поспішає видавати наказ, і дослідження 2017 року зафіксувало, що тільки половина  з 14 опитаних координаторів   і менше половини з 118 опитаних вчителів (50) вважають наказ допомогою та запорукою  подальшого розвитку МО. Таку думку можна пояснити як зневірою вчителів і координаторів у підтримці МОН, так і більшою сміливістю та впевненістю у власних силах.
  • Другим фактором прискорення 67 вчителів вважають  «Створення професійного об’єднання/асоціації для обміну досвідом та обговорень учбових матеріалів з МО/МГ». У 2016 році друге місце посіла «фінансова підтримка для розробки матеріалів з МО». Зауважимо, що вчителі відчувають необхідність об’єднуватись, тому що досвід, який накопичено, має бути обговорено, удосконалено та поширено саме через професійне середовище. Що стосується фінансової підтримки, то, мабуть, на неї вже не розраховують.
  • Систематичне підвищення кваліфікації було названо третім з найвпливовіших факторів для успішного поширення медіа – освіти. Регулярні обміни досвідом, семінари та конференції для вчителів, а також можливості переймати міжнародний досвід шкільної медіаосвіти стануть додатковим чинником активізації впровадження медіаосвіти в школах України та піднімуть фаховий рівень вчителів.

Подальші перспективи

Перспективи у розвитку медіаосвіти істотним чином не змінились порівняно із результатами попередніх досліджень. Експерти підтвердили, що для успішного впровадження МО та поширення його на шкільну освіту в цілому необхідно розвивати всі напрямки – організаційний, методичний і комунікативний. Зокрема, необхідним є (1) широке впровадження курсу з медіапедагогіки в вищих учбових педагогічних закладах України; (2) чітке наукове визначення деяких нових практик медіаосвіти, зокрема, інтеграції в інші предмети; (3) створення інтерактивного електронного підручника для учнів, доступного через Інтернет; (4) створення об’єднання вчителів-викладачів МО на постійній основі для консультацій та обміну досвідом; (5) фінансова підтримка вчителів, які розробляють матеріали з МО та розвивають нові формати навчання.


Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>